|
|
Hanau/Essen, Listopad 2000 - na odbywających się Targach Motor Show -
Dunlop zaprezentował najnowszą oponę o największych osiągach - DUNLOP SP Super Sport 9000.
Wprowadzona do sprzedaży i homologowana przez najbardziej prestiżowych producentów samochodów,
DUNLOP SP Super Sport 9000 oferuje kierowcy prawdziwie sportowe osiągi. Pod warunkiem, że
drzemie w nim duch kierowcy rajdowego i chęć do wykorzystania wszelkiego potencjału własnego
auta.
Rodzicami chrzestnymi nowej opony był znany nam już doskonały model - DUNLOP SP Sport 9000 -
oraz opony czysto sportowego przeznaczenia testowane w niemieckich mistrzostwach - DTM.
Poprzez połączenie elementów konstrukcyjnych opony rajdowej, dopasowanego specjalnie do jej
potrzeb składu mieszanki oraz zmodyfikowanej rzeźby profilu uzyskano oponę o osiągach znanych
dotychczas tylko z czysto rajdowych zastosowań.
Płaski kontur opony rajdowej z możliwie największym stosunkiem pozytywów do negatywów oraz
zredukowana w porównaniu z oponami seryjnymi głębokość bieżnika zapewniają zwiększoną
przyczepność i lepsze właściwości trakcyjne na suchej nawierzchni. Powiększone bloki boczne
pozwalają na osiągnięcie maksymalnej przyczepności bocznej
Wszystko to umożliwia lepsze przełożenie sił poprzecznych i gwarantuje wyjątkowo wysoką
przyczepność skrętną przy dynamicznej jeździe na zakrętach.
Szeroka sekcja profilu środkowego zapewnia dokładne prowadzenie i wierność nadanemu kierunkowi.
DUNLOP SP Super Sport 9000 - dostępna będzie na wiosnę 2001 w ośmiu rozmiarach:
Na Targach Motor Show zaprezentowano nową oponę DUNLOP SP Super Sport 9000 jako wyjątkową
atrakcję na nowym, wyczynowym samochodzie sportowym VERITAS RS III.
Jako wzór dla tego samochodu wykorzystano model VERITAS RS II, który w latach 50-tych zdobył
liczne krajowe i międzynarodowe nagrody i wyróżnienia.
Bazę napędową stanowi nowy, skonstruowany przez BMW, 12 cylindrowy silnik. Rama, zawieszenie i
nadwozie są rezultatem działu rozwoju firmy VERITAS.
|